Macipoci

Friss topikok

  • Káplár Varga Melinda: Szia.Nagyon szép a nyuszi...elküldenéd a magyar leírást??Megköszönném. Minden jót!!Melinda vmelind... (2016.05.20. 13:39) Horgolt nyuszi
  • Ariella777: Kedves macipoci, Megcsináltam, es fantasztikus lett! En eper lekvárral es eper szeletekkel csiná... (2016.03.06. 14:05) Batman szülinapi torta
  • Judit3: Egyszerű és gyors. :) Köszönöm a jó ötletet. (2012.09.12. 16:05) Csavart csoda házibulira
  • lepenyhalus: Ász volt! :) (2012.02.02. 16:50) iguana bar&grill

Címkék

amigurumi (2) angry birds (1) asztaldísz (1) babasapka (1) banán (1) batman (1) batman torta (1) cornflakes (1) croissant (1) csokitorta (1) csupa csokis muffin (1) csúsztatott palacsinta (1) cukormáz (1) diós kuglóf (1) díszítés (2) elkészítés (1) epres kevert süti (1) fahéjas (1) fánk (1) farsangi fánk (1) forma (1) gesztenyepüré (2) gesztenye szív (1) gumicukor (1) halászlé (1) házi kakaós csiga (1) horgolás (5) horgolt (2) horgolt szív (2) horgolt tojás (1) horgolt virág (1) húsos pite (1) húsvét (2) húsvéti kalács (1) joghurttorta (1) kacsa (1) kacsasült (1) kakaós csiga recept (1) kaktusz (1) karácsonyi menü (1) kelbimbó (1) kelbimbós lepény (1) klip it (1) kovászos (1) kovászos uborka (1) koviubi (1) kuglóf (1) kukoricapehely (1) kukoricapelyhes túrótorta (1) lencseleves recept (1) lepke (1) leveles tészta (1) meat pie recept (1) meggyes pite (1) mézeskalács (3) minta (7) mogyorós kuglóf (1) muffin (4) muskátli (2) nyuszi (1) padlizsán (1) padlizsánkrém (1) panda (1) partysnack (1) pesto (1) pesto alla genovese (1) pizza (2) pizzamuffin (1) poharas epres (1) puding (2) recept (18) reggeli (1) répatorta (1) ribizli (1) rózsaszín (1) sajtos (1) spagetti (1) sütés (1) szív (1) szívecske (1) szivecske (1) születésnap (1) szülinapi torta (1) tejbegríz (1) tejes pite (1) terasz (2) tojásfestés (1) tojásos galuska (1) torta (2) torta diy (1) trükk (1) túrótorta (1) uborka (1) ültetés (2) uzsonnan (1) uzsonnás doboz (1) valentin-nap (1) vicces finomság (1) vicces torta (1) virágzás (1) Címkefelhő

HTML

Batman szülinapi torta

2012.09.29. 17:27 AncsaPancsa

Szuperhős témája volt a születésnapnak, képregények érkeztek ajándékba, mindenféle témában. Mindenképpen szuperhősös díszítést akartam a tortának is, és az új Batman film által motiválva a klasszikus sárga fekete denevér logo mellett döntöttem. Első nekifutásra jó választás volt, és mivel jók a tapasztalataim, legközelebb valami bonyolultabb mintát is bevállalok. 

Viszonylag hosszú leírás következik, ezért itt egy fotó rögtön az eredményről: 

batman2.png

És akkor az elkészítés, lépésenként :))

Torta alap

Sima olajos piskótát sütöttem, a recept innen van:

http://www.nosalty.hu/recept/olajos-piskota

Az olaj miatt a piskóta pont jó torta alapnak, mivel én bébi tortát csináltam, egy 18cm átmérőjű (vagyis kb. 18cm, mert igazából 7") tortaformában sütöttem, úgyhogy a hozzávalókat arányosan átszámoltam, és két tojásos bébi adag piskótát kevertem. A kapcsos tortaformában hagytam kihűlni a piskótát, majd óvatosan szétszedtem, és kettévágtam egy éles kenyérvágó késsel. 

Töltelék

Hozzávalók:

  • 100g mascarpone
  • 2dl habtejszín
  • 1/2 tábla fehér csokoládé
  • lekvár ízlés szerint (nálam áfonya volt)
  • gyümölcs ízlés szerint (itt banán)
  • porcukor

A csokit felolvasztottam, kikevertem a mascarponéval, a tejszínhabot felvertem és hozzákevertem a csokis krémsajtos elegyet. Ízlés szerint tettem bele porcukrot (=nagyon keveset, kb 2. ek) és lekvárt. A kettévágott piskóta alsó részét visszaraktam a tortaformába, jól megkentem az áfonyalekvárral, szépen sorban telerakosgattam banán szeletekkel, és rákentem a krémet, jól beletunkolva a banándarabok közötti résekbe is. A krémből 1 picit félretettem a díszítéshez. Ráraktam a tetejét, jól befóliáztam, és egy éjszakát pihentettem a hűtőben, hogy összeérjenek az ízek. Azért használtam a tortaformát, mert így a piskóta széléig egyenletesen tudtam kenni a tölteléket, és szép egyenes lett az oldala. 

Díszítés

Hozzávalók

  • 20dkg sárga marcipánmassza (3:1)
  • 10dkg fekete marcipánmassza (3:1) (vagy sima marcipán és ételfesték, ugye)
  • a félretett krém
  • porcukor

Ehhez a részhez előkészület is tartozik, gugli segítségével kerestem egy megfelelő logót, amit megfelelő méretűre formáztam, kinyomtattam, majd kivágtam, mert a kezemmel csak úgy nem ment volna :)

A marcipánnal nagyon jó volt dolgozni, kicsit az oviban éreztem magam, mintha gyurmáznék :) most készítettem először teljesen bevont tortát, ami nem látszik rajta szerintem... Ráadásul nem is drága ismert magyar marcipán márkát vettem. A szilikon nyújtólapom nagyon sokat segített, tényleg praktikusak rajta a karikák, ráadásul volt pont a tortaformám méretében is karika rajta, és egyáltalán nem ragadt rá semmi. 

A lépések a következőek voltak:

  1. A 2 csomag 10dkg-os darabot (csomagolás nélkül:))) összegyúrtam egy homogén gömbbé, amivel kézmeleg lett, és így könnyebb volt formázni. Alatta megszórtam porcukorral a lapot, és a tetejét is egy picit, hogy ne ragadjon. A porcukor szépen belenyomódik a masszába, és nem fog később látszódni.
  2. A már említett csodás eszköz segítségével kinyújtottam szép kör alakúra úgy, hogy a torta átmérője+magassága legyen a kinyújtott kör átmérője, és ne legyen vékony sem (kb fél cm).
  3. A maradék krémmel megkentem a torta tetejét úgy, hogy szép egyenletes felületet kapjak. Egészen vékony réteg elég, lényeg az egyenetlenségek kiegyenlítése. Nekem például a közepén volt egy kis mélyedés, ezért azt szépen feltöltöttem. A kerek lapot óvatosan feltekertem a sodrófára, és óvatosan letekertem úgy, hogy szépen középre kerüljön. 
  4. A hullámos széleket a kezemmel óvatosan lesimitgattam, addig amig mindenhol szép egyenletesen befedte a tortát. A krém miatt szépen rá is tapadt, és mivel nem nyújtottam túl vékonyra, nem is szakad el. A lelógó részeket levágtam, és a lap alját egy késsel óvatosan betologattam a piskóta alá.
  5. Erről nincs fotó, mert nem volt annyi kezem :) A fekete marcipánt az előzőekhez hasonlóan kinyújtottam,  óvatosan ráhelyeztem a papír mintát, és egy éles, hegyes késsel körbevágtam. Pici maradék krémmel bekentem a hátulját, hogy tapadjon, és ráhelyeztem a torta közepére. A széleit egy kiskanállal megnyomkodtam, hogy lekerekítsem a vágás nyomait. A torta oldalára kerültek még házak, hogy Gotham City is felkerüljön :)

batman.png

Ezután már csak várni kellett, hogy hazaérjen az ünnepelt :) Annyira jól sikerült, hogy másnap reggelre el is fogyott, esélyem se volt egy szeletet külön lefotózni... :)

1 komment

Címkék: születésnap torta recept batman szülinapi torta batman torta vicces torta torta diy

A bejegyzés trackback címe:

https://macipoci.blog.hu/api/trackback/id/tr734810120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ariella777 2016.03.06. 14:05:54

Kedves macipoci,

Megcsináltam, es fantasztikus lett!
En eper lekvárral es eper szeletekkel csináltam, egyébként ugyanaz a recept.
süti beállítások módosítása